zondag 20 september 2015

Mijn Gehaakte Knuffel

Hebben jullie al gehoord van het nieuwe boek van Isabelle Kessedjian

"Mijn gehaakte knuffel"

Het is een mooi geïllustreerd  boek en de opvolger van "Mijn gehaakte pop".

Het is een feestje om het boek alleen al door te bladeren, hele mooie foto's en je krijgt meteen zin om er een knuffel uit te gaan maken.


Ik heb tot nu toe twee knuffels gemaakt.

Ik ben begonnen met het varkentje, ik heb baby acryl gebruikt, het patroon is makkelijk te volgen en de kleertjes zijn makkelijk te combineren.
Voor de neusgaten gebruikte ik vilt en de oogjes heb ik met garen erop genaaid, 
nu is de knuffel BabyProof

Ik haakte ook een paar worstjes

De tweede knuffel maakte ik met gewone acryl, hierdoor wordt de knuffel extra groot, een knuffel om met je mee te slepen, meer geschikt voor peuters.

Ik vond de neus uit het boek niet zo mooi die zij had gebruikt voor de panda, maar omdat er zoveel leuke knuffels in het boek staan heb ik de neus van een andere knuffel gebruikt, de ogen heb ik in plaats van wol gevilt ( vilten heb ik geen ervaring mee) heb ik gewoon een lapje vilt gebruikt.

Ik haakte ook een jurkje voor Panda :-))


Stiekem vind ik Panda zonder jurkje ook onweerstaanbaar

Hier zie je de verschillen heel erg goed

Varkentje gehaakt met naald 3
Panda gehaakt met naald 4



Het boek is compleet en alle patronen zijn met elkaar te combineren


Zijn jullie ook zo enthousiast geworden als ik over dit boek en kan je niet wachten om er ook knuffels uit te maken

Klik dan hier  

ISBN 978-90-4391-830-5
 KOSMOS uitgevers

Fijne avond nog!
X
Chantal

4 opmerkingen:

  1. Deze zijn écht leuk geworden!
    Een boekje om te onthouden (maar nog niet kopen; eerst wat dingen afmaken :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee schattige knuffels. Leuk om het verschil te zien door de verschillende garens en haaknaalden. Goed om te horen dat deze patronen goed zijn, waant in haar poppenboek zaten diverse fouten. Dat maakt het haken net iets minder fijn.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk!!! Geweldig die kleertjes, geeft iets extra's aan de lieve diertjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Sorry, voor de Woordvertificatie ;-(( ik heb op dit moment erg veel last van Spam.

Ik lees je reactie altijd met veel plezier.
Groetjes Chantal