vrijdag 26 juli 2013

Sleutel en tashanger

Voor mijn schoonmoeder had ik na onze vakantie een sleutelhanger gemaakt, zij gebruikte mijn sleutelbos om bij ons het huis binnen te komen ( om de katjes te verzorgen), en zij vond mijn sleutelhanger zo handig, dat zij er graag eentje wilde hebben, ( makkelijk je sleutels terug te vinden in bijvoorbeeld je tas)

En ik maakte deze :


Materiaal:

Leuke kleurtjes haakgaren
Vilt
Synthetische vulling
Naaigaren
Naald en stopnaald
Schaar 
Haaknaald
eventueel kraaltjes om te pimpen


Werkwijze:
  1. Magische ring 
  2. 12 halve stokjes in de ring
  3. Nieuwe kleur aan hechten *2 halve stokjes tussen elk stokje van vorige toer, 1 losse* herhaal dit (24)
  4. Nieuwe kleur aanhechten  *3 halve stokjes om elke losse van vorige toer, 2 losse* herhaal dit (36)
  5. Haak twee van deze rondjes.
  6. dan van vilt 2 rondjes uitknippen en deze dichtnaaien met de festonsteek, vullen met wat synthetische vulling.
  7. Haak met een nieuwe kleur garen de twee rondjes aan elkaar door middel van vasten, stop halverwege het vilten kussentje ertussen, als je bijna rond bent dan extra lossen haken ( voor het lusje te maken) om deze lossen weer vasten haken zodat het lusje wat stevigheid krijgt, daarna afhechten en de losse draad wegwerken met een stopnaald.
Mocht het lusje haken niet zo goed lukken, kun je natuurlijk altijd met een lintje of koordje het lusje maken.


Voor een collega heb ik er ook eentje gemaakt deze wordt gebruikt als tashanger ( ook iets kleiner gelaten dan de sleutelhanger), haar lipje van de rits van haar tas  was afgebroken en deze zat nu vast met een paperclip.
Deze tashanger kwam dus als geroepen. ( heb er een lekkere doos chocolade voor terug gekregen)

Om te pimpen heb ik aan deze nog een leuke uilkraal gehangen.

Fijn weekend

Liefs Chantal

Ps:  ben bezig met de skull shawl, hier alvast een fotootje









1 opmerking:

Sorry, voor de Woordvertificatie ;-(( ik heb op dit moment erg veel last van Spam.

Ik lees je reactie altijd met veel plezier.
Groetjes Chantal